Informace o škole - součásti školy
školská rada

Základní škola

Dětské a JIP+ oddělení


Hospitalizované děti školního věku navštěvují školu při nemocnici. Vyučujeme na dětském oddělení, na JIP+ na ostatních odděleních, kde je hospitalizován dětský pacient. Škola má pro výuku chodících pacientů k dispozici jídelny na jednotlivých odděleních, ostatní žáci jsou vyučováni na lůžku. Součásti vybavenosti pokojů jsou televize s propojením na videa, radiomagnetofony, které můžeme využívat i pro potřeby školy. Výuka žáků je zaměřena na český jazyk, anglický jazyk a matematiku. U žáků s delším pobytem zařazujeme další vyučovací předměty dle rozvrhu hodin. Při krátkém pobytu se snažíme především doplnit učivo v základních předmětech a žák má možnost požádat o vysvětlení zameškaného učiva.


Naše škola má vypracovaný vlastní školní vzdělávací program, ale upřednostňujeme navázání na program kmenové školy, ze které k nám žák přichází. Zde je nutná spolupráce s rodiči. Pomocníkem pro výuku jsou vlastní pracovní matriály, pracovní sešity i učebnice žáků, které si přinesou s sebou do nemocnice. Na lůžkových odděleních výuku se žáky vedou individuálně dvě učitelky – speciální pedagogové. Výuka se odvíjí od momentálního zdravotního a psychického stavu žáka, který je v nemocnici prioritou. Po propuštění dlouhodobě hospitalizovaného žáka z nemocnice obdrží kmenová škola, se souhlasem rodičů, písemnou zprávu o průběhu výuky spolu s hodnocením, které může být podkladem pro další práci žáka v kmenové škole. Učitelky úzce spolupracují s ošetřujícím personálem příslušného oddělení a jejich snahou je vytvořit dětem zázemí v méně známém, nemocničním prostředí.

 

Oddělení dětské a adolescentní psychiatrie (ODAP)


O době hospitalizace na ODAP rozhoduje dle zdravotního stavu pacienta ošetřující lékař. V průměru zde pacienti pobývají 1 – 1,5 měsíce. Po tuto dobu navštěvují základní školu při tomto oddělení. Škola má k dispozici 3 malé a jednu prostornou učebnu s kapacitou každé max. 8 žáků, dále 1 společenskou místnost a zahradu. Součástí vybavenosti tříd jsou notebooky a radiomagnetofony, ve společenské místnosti je dataprojektor, který může škola rovněž využívat. Do školy mohou žáci na základě dohody s vyučujícími a ošetřujícím lékařem vnášet vlastní digitální zařízení (notebooky, tablety a smartphony).


Ve škole probíhá výuka v omezeném počtu vyučovacích hodin podle rozvrhu, max. 5 vyučovacích hodin v jednom dni. Do výuky jsou žáci zařazováni vždy se souhlasem ošetřujícího lékaře. Škola má vypracovaný vlastní vzdělávací program, pro zachování návaznosti výuky preferujeme však pokračování ve vzdělávacím programu kmenové školy – proto je důležitý rychlý a efektivní kontakt s kmenovou školou – zaslání učiva probíraného v kmenové škole během absence žáka. Ideální je, přinese-li si žák požadavky na obsah učiva s sebou již k příjmu na oddělení.


Škola pracuje v heterogenních odděleních – v jedné učebně se sejdou žáci různých typů a stupňů škol, různých ročníků s různými zdravotními problémy. Práce je proto vždy individuální, zohledňujeme především zdravotní stav, schopnosti a potřeby jednotlivých žáků. Při příjmu žáka na oddělení je do kmenové školy zaslána zpráva o nástupu, která zároveň slouží jako doklad k omluvení dlouhodobé absence v kmenové škole – pobyt ve škole při nemocnici pak není vykazován jako absence v kmenové škole. Po propuštění z nemocnice je na kmenovou školu zaslána zpráva o ukončení pobytu ve škole při nemocnici , o zde probraném učivu a hodnocení žákova prospěchu a spolupráce během pobytu. Učitelky školy na tomto oddělení velmi úzce spolupracují s lékaři - psychiatry, klinickými psychology a ostatním zdravotnickým personálem ODAP.

Mateřská škola

V mateřské škole při nemocnici (pouze dětské a JIP oddělení) se věnujeme dětem od 2,5 let do nástupu do ZŠ každý pracovní den - od 7 do 18 hodin. Provoz MŠ je celoroční, prázdniny máme jen 14 dní v létě a v období Vánoc. Aby dítě mohlo do naší MŠ přijít – hrát si v herně, půjčovat si hračky, bavit se kreslením a vytvářením, jsme nuceni žádat  souhlas zákonného zástupce (ZZ) dítěte s jeho zařazením do naší MŠ po dobu léčení. Ten je udělen snadno podpisem na formuláři, který je součástí zdravotnického vstupního dotazníku, který rodiče/zákonní zástupci vyplňují při příjmu dítěte do nemocnice. Není třeba se souhlasu obávat, dítě zústává i nadále "žákem" své kmenové MŠ jen mu (případně vám oběma, pokud jste hospitalizovaní s dítětem) velmi zpříjemníte pobyt v nemocnici.


Předškolním dětem se střídavě věnujeme v herně i na pokojích. Herna je vyzdobena dětskými motivy, působí přívětivě a i svou barevností dává dětem zapomenout, že jsou v nemocnici. Je bohatě vybavena hračkami a didaktickými pomůckami. Děti jsou do her a činností MŠ zařazeny dovoluje-li to jejich zdravotní stav. Do herny odcházejí z pokoje s učitelkou výhradně na základě souhlasu lékaře a předchozího souhlasu rodiče. Po domluvě s učitelkou si v herně mohou hrát i děti, které jsou hospitalizovány spolu s jedním z rodičů.


Hlavním smyslem naší práce v MŠ je pomoci dětem vyrovnat se s životní změnou a zvládnout pobyt v nemocnici pokud možno bez stresujících prožitků. Chceme, aby rodiče neměli strach o své hospitalizované dítě, aby věděli, že u našich p. učitelek nalezne v případě potřeby i emoční podporu - pohlazení, vzetí do náruče, podržení za ručku...

Speciálněpedagogické centrum pro ZRAK Liberec (SPC)

SPC poskytuje bezplatné poradenství a podporu při vzdělávání žákům se zrakovým postižením, jejich zákonným zástupcům, učitelům, vychovatelům a všem ostatním, kteří jsou zainteresováni na integraci zrakově postižených. Cílovou skupinou jsou děti a žáci od 3 do 18 let, resp. do ukončení středoškolského vzdělání. Speciálněpedagogickou péči poskytujeme klientům se zrakovou vadou v pásmu slabozrakosti až nevidomosti, s poruchou binokulárního vidění a s dalšími přidruženými postiženími a oslabeními. Pracovníci SPC působí v celém Libereckém kraji.

Pro více informací o poskytovaných službách přejděte na hlavní záložku SPC (zcela nahoře vpravo).

Školská rada

Školská rada je ustanovena v souladu s §§ 167 a 168 Školského zákona č. 561/2004 Sb. ve znění platných předpisů.

Školská rada se schází 2x v průběhu jednoho školního roku.

Jednání Školské rady se řídí Jednacím řádem, který je součástí dokumentace Školské rady.

 

Členové Školské rady:

 

zástupci zřizovatele: 

                              Ing. Eva Kotková

                              Ing. Michal Kříž

 

zástupci odborné veřejnosti: Mgr.Renata Paříková - předsedkyně školské rady

                                          Mgr. Jiřina Kohoutová

 

zástupci školy: Mgr. Gabriela Landovská

                      Dagmar Vaňková

 

Poslední jednání ŠR se uskutečnilo 15. 4. 2024.

 

Příští jednání se uskuteční v říjnu 2024.

 

 

Volby do školské rady 19. 9. 2024

Dne 19. 9. 2024 proběhnou volby do školské rady Základní školy a Mateřské školy při nemocnici, Liberec.
Bližší informace v přiloženém dokumentu.

Ukončení projektu "Než se vrátím do své školy II".

Spolu s koncem školního roku 2020/21 byla ukončena rovněž realizace projektu "Než se vrátím do své školy II", reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0015352, financovaného z Opeačního programu Výzkum, Vývoj, Vzdělávání.

 

I přes obtíže spojené s koronavirovou epidemií se škole podařilo naplnit všechny plánované aktivity a žákům školy tak bylo dostupné doučování i kroužky. Možnost vzdáleného přístupu ke vzdělávání a jeho široká nabídka a nižší časová náročnost (bez cestování) podnítila pedagogy školy k obnovení zájmu o kurzy a školení, které byly rovněž částečně hrazeny z tohoto operačního programu. 

 


Projekt "Než se vrátím do své školy II"
Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání (OP VVV)

Základní škola se ve školním roce 2019/2020 realizuje díky dotaci z OP VVV návazný projekt "Než se vrátím do své školy II", reg.č. CZ.02.368/0.0/0.0/18_063/0015352.


V rámci projektu nadále v činnosti pokračuje Čtenářský klubKlub zábavné logiky a deskových her. Pravidelná účast v těchto klubech napomáhá rozvoji čtenářské a matematické gramotnosti žáků, a stává se tak základem pro návyk smysluplného trávení volného času po návratu z hospitalizace do běžného života.

Žáci ohrožení školním neúspěchem jsou opět pravidelně doučováni tak, aby jim byl po proběhlé hospitalizaci usnadněn plynulý návrat do kmenové školy.

Ve škole začne v rámci projektu pracovat kariérová poradkyně.

Pedagogové školy se vzdělávají v oblastech čtenářské a matematické gramotnosti, osobnostního a sociálního rozvoje a kariérového poradenství.

 



 

Projekt "Než se vrátím do své školy"
Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání (OP VVV)

Základní škola realizovala díky dotaci z OP VVV projekt "Než se vrátím do své školy", reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0005238.


V rámci projektu byl ve škole zřízen Čtenářský klubKlub zábavné logiky a deskových her. Pravidelná účast v těchto klubech napomáhala rozvoji čtenářské a matematické gramotnosti žáků a stala se tak základem pro návyk smysluplného trávení volného času po návratu z hospitalizace do běžného života.

Žáci ohrožení školním neúspěchem byli pravidelně doučováni tak, aby jim byl po proběhlé hospitalizaci usnadněn plynulý návrat do kmenové školy.

Pedagogové školy se vzdělávali v oblastech čtenářské a matematické gramotnosti.

 


Projekt Poradenství v Libereckém kraji - CZ.1.07/1.2.00/14.0133


 

  • Projekt Poradenství v Libereckém kraji napomáhá komplexnímu rozvoji psychologických, speciálně–pedagogických a asistenčních služeb na území Libereckého kraje. Sestává ze vzájemně propojených aktivit – rozšíření a zkvalitnění poradenských služeb, vytvoření sítě poskytovatelů těchto služeb ve vazbě na další instituce a výměny zkušeností mezi poradenskými pracovníky ve školství. Dále je plánováno doplnění nabídky vzdělávacích programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

    Projekt je financován v rámci oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2007 a Libereckého kraje 2008. Příjemcem podpory a nositelem projektu je Liberecký kraj, na realizaci se však podílí široké spektrum partnerů působících v poradenství: pedagogicko–psychologické poradny, speciálně pedagogická centra a školy, v nichž se vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.

     

    Trvání projektu:                       1. 6. 2010 - 31. 5. 2013

     

    Registrační číslo:                      CZ.1.07/1.2.00/14.0133

     

    odkaz: http://www.opvk.eu/poradenstvi 

     

  •  Aktivity projektu pokračují s podporou libereckého kraje i po ukončení doby udržitelnosti.

  • http://www.zsnemlib-spc.cz/foto/max/fws_20130306105800_0.jpg

 



Základní škola a Mateřská škola při nemocnici Liberec
Husova 1430/34, 460 01 Liberec
tel: 485 312 875     spzs.nemocnice@seznam.cz
genet:0.051      login
Tvorba webových stránek